onsdag 29 juli 2009

Oojjjjj!

Det är verkligen länge sedan jag skrev något här! Det har rullat på som vanligt, dagarna går och snart är sommarlovet över....

Det känns alltid så melankoliskt när hösten kommer och skolorna börjar. Man har alltid så många planer för sommaren som inte alla blir av. Som att åka till Kyrkviksbadet och ligga där låååånga varma dagar och bara bada och njuta-ja varför nu det inte blivit av beror på rätt "naturliga" saker som VÄDRET!

Alltså inga sena kvällar i trädgården med trevlig läsning och mysig filt omkring sig-nej för det har ju REGNAT så när det väl inte regnar så kommer ju myggen och invaderar!

Vi har i allfall gjort endel små utflykter och myst på andra sätt. Furiviksparken har vi tillexempel besökt och sovit i en del av Orientexpressen som står uppställd vid parken, alltså gamla tågvagnar som gick på järnvägen mellan Paris och Istanbul. De började rulla 1883 så man har väl sovit i legendariska sängar! Fast sömnen blev väl inte särskildt förgylld av det....mer tvärtom.
Det var fint i parken och lagomt med djur, den 2a dagen vi var där var vädret perfekt och barnen fick lösa åkband för tivolit och som de åkte karuseller. Mellan 12 och 18 körde de järnet, det var just inga köer eftersom det var lite beskare i parken den dagen, för att det var molnigt men vädret var perfekt för oss, skönt i luften men inte för varmt.
Så det var trötta men glada barn efter den dagen också! Mamman och Pappan ar också trötta men mer mentalt än fysiskt efter att ha setat på en filt och tittat mot radiobilarna hela dagen...
Maja och jag tog en promenad (karusellpaus) genom parken på "tumanhand" och det var hur mysigt somhelst, pratade och myste och kikade på djur i lugn och ro. Sånna stunder med barnen är guldkorn!

Igår var en toppendag tycker jag. Först var jag och mina barn samt 2 kompisar till mig och deras barn till skogarna i Nyfors (igen) och hade en mysdag där. Vi promenerade, barnen lekte som bara den i skogen och de lite större barnen satt i en "fiskestuga" och spelade kort och flamsade. Korvgrillning och fika blev det givetvis också, inga barn kom till skada, inte ens någon som skar sig på sina medhavda "täljknivar"! (bara en sånn sak är guld värd)
Mellan landning hemma där maken tog över en trött men glad barnaskara och jag styrde kosan mot moderskapet samt syster-yster. På programmet låg ridning-och ridning blev det. Jag fick låna den mest lugna och stabila nordis jag träffat på och glad var jag för det för stora är dessa "vänner" och jag är ingen van ryttare. Men vi var ute i 1,5 timme och red på lite småvägar och ut i skogen- MYSIGT VÄRRE!
Tack Emelie för den utflykten!
Nu sitter jag snällt i "repan" på gymmet och kan ta mig tid att blogga, efter jobbet blir det fika hos modern med barnen och sedan hemåt för att se över lite kläder åt barnen och så tänkte jag ha riktig myskväll med mina ungar!
Vad gör Ni idag?
Kram

(inte just denna men likadan fick jag äran att låna igår)


1 kommentar:

Trevligt med en komentar!