tisdag 10 februari 2009

"Förkylt" på 2 olika sätt!


Här visar termometern på enheldel -. I morse -16! Kyligt-dessutom är ngra barn samt maken förkylda.

I helgen var vi på miniweekend till Storstaden. Jag gjorde en miss och i sista minuten så blev vi utan boende. Men min trevliga svåger använde sina kontakter och fixade ett kalas boende på Scandic Sergel Plaza åt oss. (Jag kollade hotell och det var fullt,fullt,fullt-vi är ju dessutom några stycken-men jag har ju inga sånna "kontakter"). Vi checkade in och familjen gick glada och nöjda upp till det dubbelrum där det enligt utsago skulle finnas "sängplats" åt oss alla-medans jag parkerade bilen.
När jag kommer upp till rummet möts jag av "rätt" entusiastiska barn och glada utrop.
Vi hade fått en riktigt fin svit att sussa gott i!!

Så lite god mat, lite shopping, rolig premiär på Bolt och ett spännande besök på det alltid så populära Naturhistoriska museet samt ett vansinnigt IKEA besök utgjorde vår miniweekend-den "kryddades" med att maken fick feber, stackars!


Ett skådespel under våra vindbrädor ...vackert med långa istappar som gnistrar i solens sken-ett naturens skådespel!
Vi har bakat riktigt smaskiga kanelbullar idag-jag och mina tjejjer. Gammelmormor kom på fika vilket var trevligt, man får ta vara på henne så länge vi får ha henne kvar! De 2 minsta hade funderingar runt hennes tänder och hade riktigt kul när de fick svar på sina funderinga och mormor demonstrerade hur löständer fungerar!
Nu känns det lite kyligt i stugan-dax att sätta fyr i kakelungnen tror jag...så får vi lite mysigt till kvällen-vem vet vi kanske grillar vällsmaten i glöden!
Kram!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att besöka storstan=)
    Jag har också bott på sergel plaza..mkt fint=)
    Krya på er...Kramar

    SvaraRadera
  2. åhh hoppas ni hade trevligt, och fick med er alla ikea grejer hem =)
    kramar

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!