måndag 16 februari 2009

Fullfart!

Äntligen är alla friska och krya-ja, fysiskt iallafall. Lite allmän galenskap får man räkna med!

Idag har varit en mysig dag, först i morse var jag och kikade på barnen som åkte skridskor. Så kom min störstalillasyster och hälsade på oss. Vi fikade, babblade och åt lunch och tog en kopp kaffe och babblade lite till. Eller iallafall jag babblar mycket-Maria fick väl knappt en syl i vädret....

Det har varit kallt ute ellerhur, här har det krupit ner emot -21 på nätterna och morgnar. Då är det gott att ha en sånhär gammal goding att värma sig med.
Vad vore ett gammalt hus som vårt utan vedspis??

På spiskåpans kant står det porslins-buttar som min man hade i sin ägo när vi träffades! De har min svärfar ropat in på auktion för 140 kronor och de är från samma år som han föddes! (viktigt!)
I närbild ser de ut såhär:
Visst är de söta? Nej, det är inte så dammigt på spiselkransen, den är gammal och behöver ny färg-till sommaren mina vänner-kanske.
4 gånger om året diskar jag dessa buttar med lock-en pirrig syssla vill jag lova, skulle väl inte ligga så bra till hos svärfar om jag pajjade någon av dem *hrrrm*
Nu skall vi susa till rara svägerskan som skall passa mina kottar och bjuda dem på våfflor då jag skall på skolenhetsråd-roligt, roligt!
Det gäller att vara engagerad i skolan, det är mina barns, så den skall vara den allra bästa-ellerhur!
Börjar bli lite pirrig, en av mina systrar skall få bebis snart-beräknad om 7 dagar-jag skall bli moster för första gången! Konstigt, minstasyrran har varit moster sedan hon var 9 år, jag får inte bli moster förrns vid 33!
Kram på Er!

2 kommentarer:

  1. haha, ja konstigt för dej =) Själv blir det femte gången jag blir moster, och är BARA 19 år :D

    Haha, nej det kommer jag inte ihåg att Maja gjorde :P
    Självklart ska jag komma och hälsa på er, vill ni verkligen att jag kommer när jag kommit hem från Thailand, till er blekisar ;) hihi.

    Många kramar från mej till er (=

    SvaraRadera
  2. Du, nu är hon på väg till BB ;)
    tack för igår förresten, mycket trevligt...
    försökte förklara för sara igår det där kaklet ni har nedanför vedspisen och ovanför spisen, för jag tyckte det va så fint, och nu har du lagt ut kort på det... haha tankeöverföring eller =)
    kramar

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!