lördag 28 februari 2009

Vår och lite kök!!



"Det är sööööndag morgon, och mitt huvuuud kääänns tungt" Nej, inte huvudet mer benen och skinkmusklerna. Utfallen på gymmet verkar gett resultat....men någon säger att smärta är bara vekhet som lämnar kroppen!

Här är en bild från vårt kök taget från matrummet-ja, det fattas taklist men det bjuder jag på!
Gardiner gillar jag att vara utan, i matrummet har jag diskreta hissgardiner. Jag gillar att få in ljuset så mycket som möjligt. Mattorna låg denna dagen i tvättmaskinen...

Våra skåp är i mdf och luckorna i pärlspont snickrade av självaste Mannen och målade av mig.
Diskhon i porslin är IKEA´s, som knoppar och bänkskiva och enheldel annat...Kostnaden för köket inkl vitvaror-finns lite till bakom hörnet-gick nog på strax under 25 000:- Inget märkvärdigt kök-men vi stormtrivs!




Det är mycket pyssel kvar i vår "drömkåk"-vi(jag) hade en tidsplan som vi gett upp för läänge sedan. När man flyttar in och är "hungrig" på att renovera och fixa men i takt med att tiden går så vill man ägna sig åt annat också.
Så, nu får det bli en sak i taget när andan faller på.

Här är en försmak av våren som fick följa mig hem från jobbet i fredags.
Viss är den söt, nu står den på matbordet och gör alla som ser den lite glada.
Jag tycker denna blomman är så häftig, krispig grönastegrön, vitaste vit och gulaste gul. Sådana kontraster i samma blomma....



Sportlovet är slut idag och denna dagen kommer vi att ta det lugnt. Det har varit badhus, pulkabackar, skridskor, kompisar, miniskotrar, iskart och kompisar hitochdit.
Tur att det är ett tag kvar till påsklovet! *ss*
Men barnen de vill inte till skolan imorgon-de vill vara hemma och gotta sig.

Längtar också Ni till våren??

P.s Våran 6åring är sällsynt ilsken nuförtiden, riktigt obstinat-är det den "lilla"tonåren så bävar jag för den riktiga...får nog lyfta mer vikter så jag orkar med honom då!??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en komentar!