tisdag 17 februari 2009

Kackel i....

Det var skolenhetsråd igår kväll, jag är föräldrarepresentant där. Det är bara kvinnor i detta rådet. Det är väldigt mycket ....

*puhhhh*
Varför blir det på detta viset? Jag är inte rådlös för att de flesta "höjdare" är män. De ser ett problem, löser det och det funkar-kanske inte det mest optimala lösningen men kanske det mest optimala inte går att uppnå? Män kan babbla-ja, men iiinte såhär!
Älta, klaga, älta och ska barnen verkligen få äta bullar på sina uflykter, vad sänder vi ut för signaler om vi låter barnen äta socker mitt i veckan på _skoltid_? Vi vill ju ha bort det söta, en macka är bätte.
Jag: "Dricker era barn oboy?"
Några: "Jaaa, de har oboy med sig?"
Jag: "Ok, mina barn har INTE oboy utan varm mjölk med kakao sötat med aningens socker och stevia. De får ta med sig en bulle eller kaka." (Jag bakar fö nästan alltid på dinkel och fullkornsdinkel-så där sänker mina kanelbullar en skogaholmslimpsmacka i näringsvärde)
Bla,bla,bla socker mittiveckan bla,bla,bla.
Enheldel barn svär i skolan-det gillar inte jag men DET kan inte "toppstyras" men tydligen kan fikabrödet göra det???
Jag bara *SUCK* De har utedag på fredagar-kan de inte få ha en fredags bulle med sig eller kaka.
Jag pratar inte om ett paket singoalla kakor eller brago eller en påse bullar. Jag pratar om en macka och en bulle/kaka.
Använd det sunda förnuftet-varför denna hysteri!??!

1 kommentar:

  1. nej tror inte det är nå falskt alarm, fast vad vet jag om det =) haha...
    men slemproppen lr vattnet hade gått... och det va ca 10 min mellan värkarna tror jag, så det borde va på g =)
    Ja jag tycker det lät som en jätt ebra idé med pysselkväll... får vi planera in snart...
    Tack för fönstret igen, de är så fint =)
    kramar

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!