måndag 23 februari 2009

Pulkabacke och badhusångest!

Ok, det är februari-kroppen har inte sett sol på sin bara hud på länge. Den är blek, sorglig och har inuti sig ngra extra kilon.

Så, det är sportlov. Idag har den varit i pulkabacken, det funkar "meeen" jag ska imorgon med 2 vänner plus barn till badhuset. Det knepiga i denna kråksång är att jag har varit till badhuset säkert 20 gånger sedan hösten tog in sverige och det har gått alldeles bra
Men imorgon känns det motigt värre-nästan som att sändas till tandläkaren*hurr*. För att sedan sist jag var till badhuset har jag använt mig av familjens våg-och den visade resultat av mina mysfikastunder med barnen fredagar och många andra dagar under veckan. Skillnaden på mig och barnen är att det sätter sig inte på dem-det gör det på mig snabbt och obönhörligt!

Så, nu pratar ångeströsten med gäll gnällig ton "uuusch-vad ska folk tänka om dig, du booorde veta bättre än att se ut sådär"

MEN jag försöker peppa migsjälv:
Jag har 4 barn som jag burit och närt i min kropp i sammanlagt 36 månader alltså 3 ÅR har jag varit gravid (förövrigt nääästan 1% av mitt liv). Jag har fött ut dem sånär som på en som kom med katastrofsnitt. Jag har tankat ur lika mycket mjölk som ett sånthär ekipage med släp-om de är fyllda med backar med glasflaskor i...



Ok, min kropp är inte var den har varit en gång i tiden men jag har inga större besvär-behöver tex inte TENA.
Jag behöver inte direkt rulla upp brösten innan jag skall sätta på mig bh´n.
Min kropp är stark och jag är stolt över vad den har klarat av.
Blir det svält klarar jag mig ett par dagar extra än Kate Moss.
Min man kramar den fortfarande kärleksfullt.



Skickar med en trevligare bild än ovan, från köket. Min tallrikshylla som faktiskt varit grönbetsad när jag köpte den för 7 år sedan för en 20a på loppis, sedan blev den gul med mörkare gul ådrad över för att matcha min lägenhet, så i huset blev den engelskt röd och nu då slutligen VIT! Snacka om recycling?!


Där har även recyclats enheldel på hyllorna, rivjärn köper jag ofta på loppisar för ngn krona.
Jag använder dem givetvis i min matlagning men också som inredningsdetaljer. Har åtminstone 3 som ljuslyktor.
"Tip-tip" är en keramik "melitta med 2 hål" från finland som är ärvd från min gammelmormor, glasburk arvegods, zinkfat-hittat i uthuset, silverfat, linneservett och servettringar samt den söta kaffesilen är loppisfynd alltihop.
Det stora keramikfatet släpade jag med från marknaden i Bolonga i höstas. De andra i resesällskapet som förövrigt alla förutom en var grabbar i varierande ålder skrattade gott åt mig som vrångt nog skulle klara med fatet i handbagaget till sverige(helt). Det gjorde jag åxå tills "hejdåkramandet" på Arlande började.
Jag ställde ner ryggan och klonk-tänk va lättroade grabbar kan vara?
Men jag kunde limma ihop det och nu sitter det där i hyllan och påminner mig om marknaden i den fantastiska staden Bolonga-den är värd ett besök. Jag vill då åka tillbakan till Italien, och gärna när adriatiskahavet bjuder på fler celsius än 20 jag är en badkruka och gillar inte att pina ner mig i badet och är man vid adriatiska havet vill man juh ta sig ett dopp?


Längtar också efter min systerson Vincent-fint namn va? Han är så söööt-behöver se honom SNART igen-om jag kommer inärheten för hönspappan i huset *ss* Vad tror du Caroline-du kan väl ge mig arbetstiderna hans så kommer jag när han inte är där?? ;)

Puss och Kram, kom ihåg att ta hand om varanda-alla dagar är speciella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en komentar!