måndag 4 maj 2009

Åren går...


Att du inte finns som du gjorde-nära till bus och skratt
Jag tillochmed älskade när du ilsket "åhhade" åt mig när jag passerat alla gränser
"Stina ta lite hänsyn"...åhh när jag var 4 år vad jag undade över hur hänsyn såg ut..
...Kanske lite som penicillin??
Vi åkte kors och tvärs i din "apsyckel", eller "rellan" som jag kallade den, som gick när och hur den ville
Din lilla lägenhet där allt var litet och pluttigt- som du- dekorerad med Linnéor
Visst blev vi osams ibland, men varken du eller jag är långsinta
Det fanns alltid tid och plats för mig i ditt liv
Vi tältade i ösregn och åkte bil i gassande sol med mina fötter utstickandes genom vindrutan
Det mysigaste jag visste var att vara med dig, sova på madrassen där bredvid din säng....att kika på dig när du sov och tänka på hur mycket du betyder för mig
Jag skulle ungefär bli som du
Ta bregott ur byttan som du, prydligt
Vika mina kläder som du, prydligt
Måla mina läppar med rödbrunt läppstift, prydligt som du
Jag ville också spara pengar och åka till Thailand och USA kanske också till Filipinerna med prydligt packad resväska i gammalt snitt, som du
I mitt badrum skulle det också finnas en samling med små parfymflaskor i olika fina modeller
En renault det måste vara bra att ha, precis en sån som du gammal men alltid i prydligt skick
Visst ibland var du trött-din kropp orkade inte som andras-men aldrig att du klagade
Precis som du ville jag åka på äventyr när jag blev stor och som vi gjorde tillsammans när jag blev större skulle vi fortsätta som vi alltid gjort
Du skulle precis som med mig vara med mina barn och mysa-de skulle få sån kärlek som jag
Glömmer aldrig när jag fick telefonsamtalet i skolan....som ett vacuum....det kunde inte vara möjligt
Alla våra upptåg och planer vi hade
Du som alltid skulle finnas där-du och jag i evighet Rita
Hela mitt väsen sörjer
Jag hade behövt dig ett tag till min älskade moster....ett litet tag till men jag hoppas att vi kommer att ses igen, det har gett mig stor tröst genom åren.
Du kan aldrig tro vad jag har att berätta för dig då-hoppas jag minns allt!

2 kommentarer:

  1. allt du vill berätta för henne vet hon nog redan, hon är med dig dygnet runt och vakar och ser efter dig! glöm aldrig det.
    otroligt fint skrivet, vart tårögd när jag läste det =)
    kramar om massor

    SvaraRadera
  2. Awwwwwww...
    Nu blev ju jag att sakna henne...

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!