tisdag 12 maj 2009

Pyssel å knåp...

..eller vad man nu skall kalla det. Alltså nu får Ni lägga huvudet på sniskan för jag har tagit bilder med mobilen och fick nästan nervsammanbrott när jag skulle få till bildera i datorn. Jag är en praktisk människa ingen teknisk!
Här är en stol som stog kvar i vårt uthus när vi flyttade hit. Jag strippade den lite och tvättade av den-den fick en lätt makeover.


En tjejj som har bloggen syster ruffa gav mig inspiration....och jag gillar ju budget lösningar!
(vicka på huvve då!!)
Kuddar harjag sytt av ett fint bomullstyg från Åhlens och hjärtknapparna har jag tillverkat.

Jag blev nöjd och så blev störst M med!
Lite rolig kuriosa med stolen är att det finns små "dagboksanteckningar" under stolssitsen, som att "Dagny är lat 24/4 1948" Eller "Ingegerd min hustru klipper mattrasor till sin första matta" alla komentarerna är signerade Bertil Carlsson en man som bott i vårat hus inan dem som vi köpte huset av.
God Kväll på Er!






1 kommentar:

  1. ja..det är det som håller mig uppe=) Det kunda ha varit värre...Man han är nog i en tillväxtperiod nu vill bara tutta och tutta=)
    Vad fint du gjort...
    Många kramar

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!