torsdag 7 maj 2009

Uppriven!

Igår eftermiddag så ägnade jag och barnen tillsammans med "mormor" i hästhagen. Det hade skjutit upp 100-tals granskott i hagen! Det är mängder av sly där också men de går inte att rycka upp med roten som granarna. Så det ägnade vi oss åt, att rycka upp granskott.
Jag tror vi fick upp säkert 1000 stycken!
Jag min klantskalle tog av mig till kortärmat för jag blev lite svettig- och hade förövrigt en brutal träningsverk i mina armar-så jag är lagom vacker på underarmarna idag. Lite rispad och repig! *ss* Men jag kan lova att det inte var en enkel match att rycka upp enmeters "gransly".

Idag ska vi få gå på sång & musikskolans vårkoncert där många barn vi kännerigen ska medverka och våran störst M skall dansa streetdance! Det ska bli så roligt. Barnen har en förmåga att överraska en med sina aktviteter, jag ser henne sällan öva på något hemma men sen är hon jätteduktig när det kommer till kritan.

Jag älskar er mina skitungar!

Fram till kvällens utsvävningar så kommer jag att roa mig kungligt med div hemmaarbete-jag ska sätta mig och göra ett städschema som jag haft tidigare och som är jättebra-på det viset kanske jag slipper få sånna anhopningar??

Men jag har en STOR fråga: HUR FÅR MAN BARN ATT INTE SLÄPPA ALLT FÖR HÄNDERNA DÄR DE STÅR?
En 4aåring-ok, men en 10åring som klär på/av sig och provar kläder i hela huset-varje dag???
Jag tror jag får fnatt?

Vad får DU fnatt på?

Kramen

2 kommentarer:

  1. jag får fnatt på precis det samma som du!
    har en (snart) 10åring + en tjej som snart fyller 8. det är smink o kläder överallt.. man vet inte vad som är rent o vad som är använt.. o tillsist lessnar jag o så hamnar ALLT i tvätten! inte undra på att vi har knutsbos största tvätthögar :-)

    SvaraRadera
  2. Jamen eller hur, visst är det väl så :P Det ska kännas att man lever ;) Jo jag hoppas jag kan fortsätta dansa iallafall, om det inte finns i Leksand (Där jag sökt skola) Så kankse jag kan åka till blg nångång i veckan och dansa kvar där =D och du? Jag var på gymmet idag!! :D

    Kram på dej

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!