torsdag 14 maj 2009

Hacker!



Någon som har en dam som matchar en kille som ovan?

Vi har en lirare som sitter och hackar här och där. Han hackar på metallblecket på stolparna ute, han hackar givetvis på lite ihåliga träd. I sin desperation sitter han nu och hackar på plåtbläcket på uthustaket! Tom barnen tycker synd om honom för han är så ensam....och han är ihärdig i sitt hackande, det går liksom inte att inte märka honom.

Han "hackar" ju efter en kompis, och tydligen vill han inte vara kompis med den ensamma koltrasten som sitter en bit in i skogen och skriker, den har varit här sedan snön låg kvar, helt ensam.

Konstigt ställe dethär, många sorters fåglar: koltrast, hackspetten, gröngölingen, spillkråkan och en trana har jag också sett bland alla snömesar, bofinkar, sidensvansar, gulfinkar och listan kan göras lång. Varför kunde inte dessa ensamma 2 fått en kompis hitåt??

Näpp-nu skall jag göra mig iordning för dagens äventyr!

Kramelikram!

4 kommentarer:

  1. För engångsskull? Den här veckan ja :P Känns som vi mer eller mindre bor där ibland ;)

    Det var jätte bra i Leksand, hur trevlig och mysig skola som helst, MEN 215 sökande och 35 som kommer in =/

    Det är tre till efter morfar som har gått bort.. och en ny familj som flyttat hit, tror jag..

    Jadå, vi körde försiktigt =)
    Imorrn blir det loppis på gammelgården, kom förbi vettja :D

    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Det gröna är kvar...fast det ska bli uthus år 2035 typ=)Jag frågade snäll och använd mig av mina valpögon=)
    trevlig helg...Hälsa kramar

    SvaraRadera
  3. Ja...vi ska komma ut till er någon dag.
    Ha det bra...kram

    SvaraRadera
  4. Haha ja vi är två polkagrisar- blir ofta lite lika kläder när man är till Ullared :P

    Balen! crusingen börjar klockan fyra från Kasttjärnsparken, och därifrån crusar vi oss till statsparken, kanske kommer dit kvart över fyra halv fem =)

    Puss och kram rutten banan :P

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!