torsdag 14 maj 2009

Husmorstips!


Jag och äldsta M sitter bänkade en gång i veckan och ser på
Desperat Houswives!

Trodde inte att jag skulle hänga på denna serie men jag gillar den.

Eller som en vän sa, "jag tittar bara för att se vad de har påsig"....

Har bakat "Brees Cupcakes" och tro mig att de var goda-fast där går gränsen va?

Eller.....

Så här kommer några husmorstips från DH´s, Så tar du hand om din man:



Förbered middagen i god tid så att inte din man behöver vänta på maten när han kommer hem efter en hård arbetsdag. Observera dock att middagen inte under några omständigheter får serveras kall.


Tag gärna en tupplur efter lunch så att du ser pigg och fräsch ut när din man kommer hem.


Tvätt, städ och trädgårsarbete förlägger du naturligtvis under dagtid då din man inte är hemma. Dels vill din man ha uppmärksamhet och dels för utförandet av dessa sysslor ofta ett otrevligt oväsen.

Observera att det dock är tillåtet med en fördisk av middagens porslin omedelbart efter måltiden.


Så det är väl bara att sätta fart då så jag inte utsätter min arma make för störande oväsen eller hemska tanke får värma på sin mat! *tsss*
Kramen och klappen!

1 kommentar:

  1. man tackar man tackar =)
    dom va riktigt duktiga på dansen, nästan så man blir lite stolt ;) haha...
    okej, vad är det för lampfötter då???
    haha gissa vem som fått mig att gilla kabelrullar ;)
    hoppas allt är bra med hela högen, hälsa dom!!!
    puss och kram

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!