torsdag 22 januari 2009

Åhh, vilken trist dag men ändå inte!

Ja, idag har inte varit den mest inspirerande dagen...Jag är ingen pedant person så jag brukar dra på mig lite drivor av rentvätt-så det har jag gjort idag. Vikt,vikt,strykt,vikt...eftersom ja groat mig kungligt med att tvätta de senaste dagarna eftersom jag de dagarna innan tydligen inte gjort det alls utan något annat ROLIGARE kanske...
Men va gött det är när det är fullt i garderoberna och jag kan käckt svara "i din lååda älskling" när de frågar efter undisar, strumpor(vilar det en förbannelse över dem-eller är det en konspiration-att de kommer 2 och 2 från affären ihoptaggade men efter första användning så flyr den ena??Stumpor alltså) eller annat lämpligt plagg.

Men ändå mysig dag, fika med ungarna, lite bus och mys. Jag och minstingen kikade på sista avsnittet av Anne på Grönkulla...åhhh va jag älskade det programmet som tonåring-jag missade inte ett enda. Jag drömde mig bort till tider då man var klädd i vackra klänningar och bodde i fina hus med svepande flortunna linnegardiner och män som verkligen var män *hmmmm*.

Igår fick en mysig avslutning hos min vän Monica som spontanbjöd på smaskig hemmagjord pizza-hon har ett stort hjärta den kvinnan.

Nu är det tyst i huset-går man en trapp upp hör man hur det snusar tungt från 4 smindre och en större själ, en liten snarkning och ngt mummel i sömnen som "geee deeejj dååå" eller annat trevligt *sss*.
Min nyss6 åring sade idag förresten när vi körde förbi en inredningsaffär som håller på att lägga ner och har stoora orange 70% lappar på skylt fönstren:
-Mamma, är den affärn tillsalu??
-Ja, kanske det.
-Kan vi köpa den, snäälla!
-Varför-vill du börja på dagis?
-Nej jag vill vara med dig mamma och tjäna mig lite pengar...det enda jobb jag har som jag kan tjäna mig lite pengar på är att hämta posten, och det är inte såååå roligt jobb mamma.

Stackars lillkillen!! *älskar*

Jo, det var på vägen till Elgiganten och köpa ett usb-minne på uppdrag av maken. Jag och 3 kids knalla in-kids gillar Elgiganten: där finns spel att pröva, "Elgiganten är snälla"...
Jag tittade försiktigt i hyllorna..."usb,usb..." tänkte mig att ett usb kunde se ut som en mp3-ungefär..."usb,usb"...datagrejjer, där borde det ligga. "1 gig ungefär 200 sa mannen"..."usb,usb"-här! 2gig för 79:-. ÄR det då ett usb eller kanske något annat?? Kände mig lite vilsen och önskade att jag skulle köpa ngt till symaskinen istället som jag VISSTE vad det var och hur man använder det....
Så jag gick lätt generad tillslut fram till ett butiksbiträde och frågade:
"Om jag skulle åka hit och köpa ett usb-minne med 1 gig minne och kommer hem med denna *visade lite försiktigt mitt fynd* har jag med mig rätt hem då?"

Tjejjen titta de på mig, rodnade och sade: Jaaaa... vänligt men i tanken tänkte hon "i.d.i.o.t"
det fattar alla.....men mina kval och lätta svettningar avtog och jag kunde knalla ner till Wii och PS3 och övertyga kids om att släppa guitarr hero med trummor och bowlingen på Wii, betala och glida ut från Elgiganten. Jag gillar inte sånna affärer. Men min nyss 6 åring log vackert och sa "Elgiganten är snälla"

Nu är det dags att skutta ner bland nytvättade lakan! Nattiskram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en komentar!