söndag 25 januari 2009

Ännu en dag i snö och....

...jag känner att jag inte vet om jag skall gilla eller inte-vinter. Jag har idag ialla fall byggt en gigantisk snölykta och en igloo med barnen. Igloon var högre än mannen men den höll inte mer än 2 timmmar förrns den rasade....*morr*
Snöbollskrig har också utkämpats på gården och skottning. Så nu när jag kom hem på kvällen så hade väl plogen varit här och plogat upp ca 1m höga drivor-igen måste jag gräva fram brevlådor och soptunnor. *suuurar* Men jag skottar gärna, bränner kalorier så jag slipper bada i vassen i sommar.

(Ja "M" du tunnhårige man i min ålder-jag kommer med kolakakor så fort du snytit ut kråkan ur näsan. Vi saknar er familj!!! D var längesedan vi munnhöggs nu hörrdu!)

Nu skall jag upp till mina 4 små "kolakakor", som jag tycker jag bakat till rätt bra de med, och pussa dem natti, nu har nog maken läst klart tror jag. Sen blir det nog nattis för mig med. Imorgon blir en intensiv dag fullbokad, först på morgonen skall jag iväg med min vän Annika och så hem och kocka lite lunch och pussa maken "hejdå", kompisar till barnen kommer med efter skolan och så vid 5 får jag lite välkommet besök tror jag så det är väl bäst att jag vilar upp mig!
*gäääsp*
Kramis!

1 kommentar:

  1. Tunnhårige man i din ålder!!. Vänta du bara tills jag har ätit mina 350st. B vitamin tabletter som jag köpte häromdagen, Håret kommer det att växa som en gammal lejon. Du vet att du är alltid vällkomen här hos oss på vardagar mellan kl. 8 och 5. På lördagar och söndagar är du tyvärr inte välkomen.

    ;) Vi hör.

    MVH
    Tunnhårig i din ålder.

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!