onsdag 28 januari 2009

Kick i baken!?!

Någon?? Sparka mig i ändalyktet-i riktning mot gymmet-iklädd träningskläder.

Jag åker ofta till gymmet. För att ngn av minna telningar är kissnödig, törstig på vatten eller vill säga hej till Papi!
Men det var längesedan det svettades seriöst på gymmet! Alltså allvarligt talat-"skomakarens barn" i alla ära men detta börjar bli patetisk. (Men igår drog jag och 2 systrar ut på en skön kvällsprommis i stan-mysigt-nytta och nöjje förenat igen!)

Tänkte även passa på att tipselitipsa om att ettpar:


FAKTISKT verkar lugnande för en mammas:
Särskildt när det idkas...
...i vårt hus.
Vårt hus är ett "springhus". Alltså ett hus man kan springa runt,runt,runt,runt,runt,runt,runt i. Eventuellt att man stannar till i köket på en vattenpaus efter sisådär 27 varv-mer för att återställa vätskebalansen i huvudet så att hjärnan därinne har plats att snurra fritt!
Efter sisådär 2 timmars springande så är barn svettiga och extremt röda i ansiktet och flåsiga. "Meeeen" ALDRIG trötta. Med lätt uppstirrade ögon bara "neeeejjjj jjaaaaggg ärrr jääääteee pigg!" och eftersom mamman är klok och sätter på sig utrustning enligt den översta bilden så finns det nerver kvar att trösta den 1e,2e och 3e som GARANTERAT kommer gråtande för att på sitt 106 varv tamlat av utmattning- eventuellt över någon av sina syskon som stupat-och de inte lyssnat på sin (kloka)mor som rått dem att lugna sig.
Så öronkåpor mammor och pappor är bra till många tillfällen. Men skaffa inte med radio-njuuut av tystnaden...eller nåt.....det gör jag nu-njuuuter av tystnaden.
När använder DU "öronkåpor"??

(Något klokare än såhär blir det inte idag)

Kramis!

1 kommentar:

  1. jo jag har haft mina funderingar att byta, men får se... =)
    trevlig helg =)
    kram

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!