tisdag 14 april 2009

Härlig vår och arbete ute!


Vi har njutit av våren. Jag och mannen brukar sitta på vår ljugarbänk mot uthusväggen och ta en kaffe i solen när vi pausar i det vi sysslar med...."näää om man skulle haft en lägenhet i stan istället"*hahaha*

Vi trivs så otroligt bra här hemma hos oss.

Grannen har varit i farten med motorsåg så vi fick rycka in lite och hjälpa farbror att bära stoooooora vedbitar. Glatt påhejjade av grannarna. Grannfrun utropade fryntliga ord angående min man och hans styrka. Grannfarbrorn skrockade förnöjjt "det är bra med muskler som är användbara med och inte bara ser snygga ut!"

Barnen har vårat sig på allra bästa vis. Cyklat, studsat studsmatta och kört trettisjutton varv på 4hjulingen. Det har blivit enheldel promenader med, det har varit skönt att äntligen blivit frisk så man kan träna igen.

Idag vill jag faktiskt sy. Jag längtar efter att få skapa lite med mina händer. Jag skulle behöva putsa lite fönster men det är inte lika roligt..inte heller att stryka!


Så vi får se vad det blir....


Vad gör Ni idag?

1 kommentar:

  1. Vore trevligt att träffas..Skulle jag kanske komma ut till er då? Har föräld.träff på förmiddagen. Skulle kunna komma efter det kanske?
    Godnatt pussar å kramar

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!