onsdag 22 april 2009

Tiden rusar fram!

Nu är allting tilbaks i sina rutiner tills sommaren. Åhhh va jag längtar till den. Även om det inte kommer att bli en solig sommar kommer den att bli kalas för min man kommer verkligen att vara hemma några dagar i sommar!!! *oiii*

Åhh jag längtar till i Maj. Faktiskt så skall jag och min man åka till Italien på en studieresa TILLSAMMANS!
ITALIEN i MAJ-hör Ni-det är skönhet!

Jag och min svägerska var iväg på samma resa i höstas och jag hade det trevligt med henne-men om mannen hade fått varit med! Vyerna, maten, vinet, Bolonga, glassen, ostarna, restaurangerna, servicen-vi kvinnor behandlas som kvinnor i Italien-och ja...vinet! Åh vad jag ville att han skulle få se det med mig. Eftersom vi har 4 barn och jag är hemmafru så tjänar vi ju inga mängder med kosing-så tack ni som "sponsrar"resan!

Det blir ju mycket gym under resan, prat mellan alla resedeltagare, utformning och tillvekrning av maskinerna från technogym, studiebesök på anläggningar i trakterna runt Bolonga och Gambettola. Men vi kommer att få besöka en underbar restauranger http://www.sangiovesa.it/home.htm . Också 2 andra riktiga höjdare varav en är http://www.rivieragolfresort.com/ita/ det senare stället har klass såattsäga fast var inte hälftern så trevligt som det innan, men kul att ha varit där!

På den 1a restaurang med valv som är 900 år gamla drack jag det mest underbara dessertvin. Ett rött dessertvin som omöjligen går att beskriva-och jag kan inga sånna fåniga vinutryck, bara "mmmmmmmm". Bilden ovan är från källarvalven där man under vintern täckte maten med snö och på somrarna fungerade mer som svale och längst ner i "botten" av valven finns en klar dricksvattenkälla som på vinterna är isfri och på sommaren sval!

Så glad över att vi dessutom lyckats få barnvakt till alla barnen-det brukar vara det svåraste.

TACK alla som kommer att ställa upp!
Har klarat av ett tandis besök utan hål och ser nu fram emot att krypa isäng för att samla kafter tills imorgon-då vill jag var full av energi och få saker och ting gjorda!
Vad vill du göra imorgon?
Kramen och klappen!

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med en Italienresa...Hoppas ni får det toppen. Vi har faktiskt en stege som står och samlar dam ute i boa...Den är inte gammal, i ljus trä med man kan måla eller betsa den om man vill=)...
    kramar

    SvaraRadera
  2. nä jag är inte just nå avundsjuk på dig eller =)

    SvaraRadera
  3. Fönster mot stege tycker jag låter kanon =) Kramar

    SvaraRadera
  4. åhh va härligt... hoppas ni får skoj, och du... kom ihåg plånboken ifall du hittar nåt gott vin ;)
    kram

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!