onsdag 8 april 2009

Jag gillar ju fynd!


Idag skulle störst
M och kompis
till
bibblan för att ja-
göra det man gör där.



Jag hade inte ngt särskildt ärende framme i stan så jag tänkte att jag gör ngt jag vill. Gå på loppis.



Så kosan styrde till 2 av stadens billigare secondhand/loppisar och idag var det kläder som låg på önskelistan.



Och vad hittar jag? Nya eller obetydligt använda Adidas skor!




En randig figursydd skjorta av väldigt välsytt slag som satt som en smäck och dessutom var lite vårsnygg. Jeans klänning till minst M, 2 kjolar av bättre märke, 2 kuddar till störst M´s krypin(inte med på bild) och en gammal stilig tvättbräda-som jag budat på tradera för att få en! Nu bara stog den där och var trevlig och dessutom till ett betydligt trevligare bud än de går för på tradera....














Gillar prydliga skarpa stickningar på kragar


Här är allt utom de 2 fina kuddarna till störst M.





Och kalaset gick på 120:-





Idag hade jag verkligen TUR!





Och V äälskar sina skor-raringen har gått in dem inne här på kvällen. Sprungit runt,runt och tyckt att de var så fina och snygga. Tacksam kille. Tur att man kan göra så här när störst M blivit så "medveten" att hon ville gå in på Classic Sport och köpa sig ett par Etnies (riktigt snygga skejtar skor). Vi fick dem för halva priset-kompispris-600:-


Men förhoppningsvis håller de hela säsongen tillskillnad från skopunkten skor för 2-300 som pajjar efter första veckan de används.

Plånboks och miljövänlig shopping idag mao. Återstår att se var tvättbrädan skall stå?

Vad tycker du om att handla på loppis?

Kram på Er!

6 kommentarer:

  1. Vilka fynd! Älskar loppis=)
    Glad påsk...
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Åh gud va kul med loppis, är ju så kul att gå på loppis. Blir Hammarbacken och gammelgården i sommar ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd du gjort =)
    palt va gott faktiskt... va lite skeptisk där men det smaka riktigt bra =)
    kramar

    SvaraRadera
  4. bra, för det där är en riktig bajs bil... lampan lyser igen... morr... verkstan nästa..
    typiskt...

    kram

    SvaraRadera
  5. Haha, nejdu det visste nog inte jag heller att jag var :P Haha låter som att nån är lite sotis på dej kanske ;) mm, gott med knäck...
    aa, det är så skönt och komma ut och röra på sej lite nu när det är så härligt väder, dock ingen sol idag men, den kommer nog =)
    Haha, jadu dom där systempåsarna kan vara ganska förvillande :P

    Nattinatt <3

    SvaraRadera
  6. Kompispriser är alltid bra =)

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!