onsdag 3 juni 2009

....


...brukar åka ut till en lokal ICA butik och göra en såkallad ICA-Mathändelse en gång i månaden. Så, det skulle jag gjort i fredags men eftersom jag skulle vara i Italien då så sade jag till henne jag arbetar för att ordna en ersättare, vilket det finns. MEN den butien som jag är i drivs och ägs av en líte säregen personal kanske, de var väl inte så sugna på att ha någon "demotjejj" i butiken ifrån början och jag fick den stora äran att försöka få dem att gilla denna grejjen, och det var svårt att få dem att smälta. Så, situationen jag nu hamnat i är att de vill ingen annan ha än mig på "Mathändelsen". Blev jag plötsligt livegen?

Så, nuhar de flyttat hela denna händelsen som sker på samma dag i hela sverige, ifredags, förutom i "min" butik till nu på fredag! Detta innebär att jag missar minstsyrrans student!!

Jag antar att jag bara har att hålla god min och gå dit-annars kanske jag hamnar i onåd där resten av året jag skall dit. Sedan säger jag nog upp mitt "kontrakt" med Ica Pilen!
Annars är det väl rätt full rulle som vanligt, idag har yrseln gjort sig påmind och tröttheten stor. Men jag hoppas på att få i mig lite koffeinrikt kaffe så jag kvicknar till en aning för att orka ta reda på berget av strykning.
Men man vill ju bara sitta i soffan under en filt och mysa när det är så kallt, idag fick jag ta fram raggsockorna!? Men på det viset får man inget gjort, idag är det dessutom utvecklingssamtal med storfia och så behöver vi in till staden och införskaffa en klänning och kanske ett par sandaler för storfia skall åka till Turkiet på lördag! Tror Ni att mamman är pirrig i magen?
Nähh färdigklagat, Kram på Er!

4 kommentarer:

  1. Trååååkigt att du missar studenten... Dumma Ica-pilen!

    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. jadu är nog knappt nån =)
    allt går så himla fort... hoppas det gick bra att jobba igår...
    puss och kram

    SvaraRadera
  3. Sv: Jag vet att det ska finnas prov-påsar från dalblads. Jag var på ett event i mars och då fick vi smaken hallon/mörk choklad i små påsar. Vore toppen till personalen bland annat så vi kan smaka och berätta vad vi tycker när kunder frågar.

    SvaraRadera
  4. Sv: Ja, det vore ju toppen. De på Dalblads skulle ju tjäna på det. Gillar kunderna proverna är det klart att de köper större burkar också. Jag gillar inte heller prolite. Mest för att den innehåller fruktos som jag verkligen inte förstår hur de kan tillsätta. Fy skäms på dem.

    SvaraRadera

Trevligt med en komentar!