fredag 19 juni 2009

Spö å drömmar!

För tillfället håller jag på med att plocka ihop lite packning. Vi ska på en liten tripp idag, vi skall sova över i en fiskestuga mitt i skogen. Spöna packade metspön som kastspön, raggsockor och tändstickor och så det viktigaste marsmallows! Ja, extra drag för bottennapp är vanligt i familjen....

Jag är aningens gladare idag....trots vädret. Barnen som bråkar har jag tagit ett allvarligt prat med om vad det innebär att vara en familj-
man håller ihop och jobbar på det.
Arbetar med och för varandra inte emot varandra!

Denna liraren ligger på min önskelista, fast det är nog lika bra jag inte har någon ännu för då skulle jag väl bara börja tillverka en massa saker istället för att göra färdigt här inne!!
Jag önskar att jag hade en fullt utrustad snickarverkstad-det skulle vara grejjer det: Svarv, Kontursåg, Cirkelsåg, Hyvlar, Raspar, Filar, Sandpapper i prydliga lådor, Hammare, Stämjärn i olika storlekar, Tvingar stora som små, allt på sin aprydliga platser runt en stor snickarbänk.....listan kan göras låååång!

Men jag är ju så sugen!!!
KONTURSÅG
Vad önskar du dig?
Kram i ösregnet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en komentar!