onsdag 24 juni 2009

Skämmas....


...borde jag!


Igår när jag skulle cykla till jobbet kom en "Hemma" bil, en sån som levererar varor från Hemmabutikerna tex kylskåp, tvättmaskiner och i detta fallet en torktumlare.

Våran gamla trotjänare har lagt sig till den sista vilan och jag har varit tummelfri i ett par månader.

Min man tyckte så synd om mig så han bestämde sig för att köpa mig en!

Så, igår när jag kom hem från jobbet skuttade jag glad in i tvättstugan modellen mindre för att beundra min tumlare......men jag blir så arg så jag nästan börjar gråta när jag har studerat den lite närmre!

Och givetvis går detta ut över min man som får höra den sura komentaren:
"Nästa gång du köper mig en tumlare så vill jag vara med och titta-för det är ändå JAG som tvättar"

När denna gigantiska PADDA hoppat ur min mun var jag arg både på mig och på tumlaren MEN framförallt dess PUCKON som tillverkar dessa ting som skall göra våra liv lättare men gör dessa underlättande manicker så vansinnigt opraktiska!!!


(Jag kände mig lite som Lotta på Bråkmakaregatan-"Dumma, dumma gamla torktummeltillverkare" och så ville jag klippa sönder den)


Det är ju inte min MAN jag är/var arg på utan DEM som gör saker på ett pucko vis!

Han litade ju bara på dessa tillverkare och lade många tusenlappar på en tumlare till sin fru för att vara snäll!


Men summa summarum är det jag som skall skämmas, han köper mig en tumlare och jag börjar sura.....nåväl, jag har bett om ursäkt och förklarat att jag har "den tiden i månaden" och att "torktumlaren var världens finaste present till mig men att de som gjort den är bänga" och jag tror han förstog.


Men nu måste jag lappa hålet i hans hjärta jag gjort!


Tror Ni på glass eller Kebabpizza?
(Jag vill förtydliga att jag älskar min man och tycker att det var en fin tanke att ge mig en tumlare, verkligen kärleksfullt av honom!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en komentar!