tisdag 23 juni 2009

När hjärtat svallar över av kärlek!

Att man älskar sina barn det vet man även om man har konflikter ibland!

Vi hade över helgen en jättemysig utflykt/övernattning i en väldigt enkel stuga mitt i skogarna i Malingsbo-Kloten. Efter som min man alltid spelat musik förut under midsommarhelgerna på campingen i Malingsbo så har det inte varit så jättemycket mycket umgås tillsammans.
Det har varit umgås med andra i bandet och deras familjer på campingen, mellan roddning soundcheck och diskussioner, vilket iochförsig också varit trevligt men vi behöver tid tillsammans som familj.
Eftersom maken pausat med spelningen så drog vi i år ut med packning och stearinljus för stugan vi tänkt natta i saknar el, sängar och bekvämligheter.
Enkla britsar som vi bäddade med liggunderlag och rejäla sköna ullfiltar.

Plötsligt där ute i skogen försvann alla syskongräl.

Grabbarna donade och täljde och minst M sjöng och ritade letade fina pinnar stenar och störst M hon var helt uppslukad i skriverier, hon satt och skrev långt in på sena kvällen i stearinljusets sken.
Vi prövade på fisket också men det var en rätt snabbt övergående syssla eftersom minst M trodde hon hade vadarstövlar och V plumsade i rejält. Vi trodde han snubbla men han hävdar bestämt att det var en gädda som drog i honom, en rejäl en!

Summa summarum så ville vår största M som snart är tonåring flytta ut i skogen och bo i pörte utan med en eldstad i mitten utan el, spotify, SIMS, dusch och micro! Grabbarna hade gärna bott kvar de med och minsta M ja-hon med!
Det var nog bara jag och pappa som är "insitutionsskadade" och längtade efter säng!

Men jo, visst var det underbart! Ngra bilder kommer nästa gång, batteriet i kameran är slut så...

Så länge kan jag visa en bild på vad min största dotter gjort åt mig igår när jag kom hem från en sväng hos min vän Annika:



Kan man bli annat än lycklig!
Jag älskar Er mina barn, ni gör livet till vad det borde vara. Jag trodde aldrig att mitt liv skulle bli såhär, fullt av liv att ta hand och ansvara för. Även om det finns tunga stunder när inte allt klaffar så är det värt varenda sekund, jag är glad över att vara Er mamma.
Idag skall det tillverkas fiskedrag i det Holmlundska hemmet, på eftermiddagen när pappan i huset kommit hem.
Vad gör Dig lycklig?
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt med en komentar!